Volvo tvrdi da emisije iz proizvodnje električnih automobila mogu da budu daleko veće od benzinskog ekvivalenta, nakon čega je pozvao svjetske lidere i dobavljače energije da povećaju ulaganja u zelenu energiju, kako bi smanjili ugljenični otisak plug-in modela.
Tvrdnje su iznijete da bi se poklopile s klimatskim samitom COP26 u Glazgovu i kao dio revolucionarnog novog pristupa transparentnosti koji je usvojila marka, a koji uključuje objavljivanje izveštaja ‘Procena životnog ciklusa‘ za čisto električni C40 Recharge vredan 57.400 funti.
Zaključak izvještaja je da su emisije gasova staklene bašte tokom proizvodnje električnog vozila gotovo 70 posto veće od proizvodnje benzinskog modela, što je uglavnom rezultat intenziteta ugljenika u proizvodnji baterija i čelika, kao i zbog povećanog udela aluminijuma u utičnicama u plug-in vozilu
Volvo ističe da EV C40 Recharge ima daleko niži ugljenični otisak od njegove uporedive benzinske verzije tokom ‘faze korišćenja‘.
Ipak, i njemu će biti potreban duži period vlasništva da nadoknadi veće emisije iz proizvodnje. ‘Električni Volvo C40 treba da pređe oko 110.000 kilometara da bi imao manji uticaj ugljeniika od benzinske verzije‘.
Kad se puni čistom energijom, poput one dobijene iz vjetra, životni ciklus CO2 novog električnog SUV-a se svodi na otprilike 27 tona CO2, što je skoro pola manje u odnosu na 59 tona kompaktnog SUV-a XC40 kojeg pokreće benzinski motor.
Ako se C40 Recharge puni koristeći globalnu energetsku mešavinu, koja je 60 posto dobijena iz fosilnih goriva, onda se ta brojka povećava na čak 50 tona, pri čemu se ekološki dobici značajno smanjuju u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom.
Volvo kaže da već preduzima aktivne korake za rješavanje ovih emisija, uključujući planiranu saradnju na razvoju čelika bez fosila i sa svojim dobavljačima baterija za proizvodnju baterija korišćenjem 100 posto obnovljive energije. Pritom, poziva ostale proizvođače na preduzimanje istih koraka.